Megérkezett: Pathfinder 2e

Legalább négy alkalommal futottam neki ennek a bejegyzésnek, hogy hogyan ismertem meg a D&D-t, hány kiadása (4) és hány D&D könyv ül a polcomon (42) és, hogy hogyan repült születése óta a radar alatt számomra a Pathfinder, ami végül mégis utat talált a polcra. Az ötödik nekifutásra ilyen lett: rövid és lényegre törő.

Böngésztem a Archives of Nethys-t, néztem és olvastam róla véleményeket, D&D 5e vs Pathfinder 2e videókat és cikkeket, és mindegyik csak megerősített a dologban, hogy be kell szereznem. A varázslatlista formátumát pedig remélhetőleg a D&D is átveszi majd, miszterint már a varázslatok felsorolásánál szerepel egy rövid leírás, hogy melyik mit csinál. Zseniális!

Szeretem a D&D 5e egyszerűségét (bár gyűlölöm, ahogy a Proficiency-t használja), de roppant módon vonz a Pathfinder kínálta elképesztő mennyiségű opció és lehetőség a karakteralkotásnál és fejlődésnél. Pár videó és cikk említi a “szabadság hamis látszatát”, de én nagyon messze vagyok bármilyen jellegű metagamingtől és nem ülök egy karakter felett heteket, 61 szintre előre kiszámolva a 101%-on teljesítő super buildet. Egészen pontosan játékra sincs nagyon lehetőségem, de papíron nekem jobban tetszik mint a D&D 5e 🙂 .


Hozzászólás